♥.- VESPA and ME -.♥ ♥.- VESPA and ME -.♥: April 2012

Alat Penyangkut Baju Yang Menarik! #Gambar

eyka | 10:52 PM | 8Comments |














NOTA JARI : sangat2 menarik ..... :)

Pembaris Elektronik Yang Mudah #Gambar

eyka | 10:15 PM | 0Comments |





NOTA JARI : wwwwoooowww ,, betul2 mudah ni .... mesti harga nya pun boleh tahan kan .... hhihiihiihiiii ..



Taman Permainan Yang Sangat Menyeronokkan #Gambar

eyka | 9:52 PM | 2Comments |




















NOTA JARI : kalau lah taman permainan ni ada kat MALAYSIA ,, confirm kene serbu tiap2 hari minggu ..... bukan setakat kanak2 je ,, orang dewasa pun turut join sekali ..... hahahha .... AWESOME !!




Mak lawa, anak cun #Metro

eyka | 1:27 PM | 1Comments |


“SEMUA ini anugerah Allah. Cuma setiap kali bersalin, saya mementingkan soal berpantang,” kata Bedah Saad, 59, ibu kepada pelakon jelita, Rozita Che Wan, 40, dan Ayu Raudhah, 27, mengenai rahsianya memperoleh anak mempunyai rupa paras cantik.
Selain Rozita dan Ayu Raudhah, tiga lagi anak perempuan Bedah iaitu Robithoh, 35, yang juga isteri pelawak Lan Pet Pet, Rahaiza, 31, dan Rahimah, 41, turut memiliki rupa paras menawan. 
Keluarga ini turut memiliki dua saudara lelaki iaitu Rashidi, 33, dan Mohd Rafiudin, 24.

Bedah berkata, dia turut menggalakkan semua anak perempuannya melakukan amalan lepas bersalin dalam usaha mengekalkan bentuk badan, selain lebih sihat.

“Sepanjang tempoh berpantang, saya memang berdisiplin, terutama membabitkan makanan. Semua ini diajar ibu saya dan saya kemudian menurunkannya kepada anak.

“Setiap kali bersalin pula, saya berpantang dengan bersungguh-sungguh untuk mengembalikan bentuk tubuh langsing. Saya tak makan apa-apa jamu tapi jaga pemakanan harian dan banyak minum air suam, selain bangun awal setiap hari,” katanya. 




Cantik, tak sombong #Metro

eyka | 1:13 PM | 0Comments |



BUKAN calang-calang wanita yang masih disunting agensi model untuk menjadi peragawati pada usia mencecah 32 tahun dan sudah punya lima anak.
Itulah pengalaman dilalui Noor Kartini Noor Mohamed, 46, yang dikatakan memiliki kecantikan luar biasa dan menjadi buah mulut masyarakat, terutama di Pasir Mas, Kelantan, satu ketika dulu.
Malah, dalam tempoh lima tahun aktif sebagai peragawati, ibu kepada 10 cahaya mata itu beberapa kali menjadi penghias kulit muka depan majalah wanita terkemuka tempatan.

Legasi kecantikan dimiliki Kartini kemudian diwarisi anaknya, Noor Neelofa Mohd Noor, 24, atau lebih mesra disapa Lofa, malah jika dilihat gambar pada waktu muda, ternyata wajah dua beranak ini tidak banyak berbeza.

Menceritakan kecantikan dimiliki, Kartini berkata, dia mensyukuri kelebihan diberikan Allah kepadanya serta keluarga dan ia diwarisi turun-temurun.

“Saya tidak pernah berasakan diri cantik, namun apabila orang memuji, saya bersyukur. Maklumlah, kalau hendak kata cantik, ada di kalangan ahli keluarga lain mahupun saudara-mara juga tidak kurang cantiknya. Bagaimanapun, kata orang, kecantikan itu subjektif dan orang luar yang menilainya,” katanya kepada Metro Ahad.

WARISI KECANTIKAN... Neelofa bersama keluarga.
WARISI KECANTIKAN... Neelofa bersama keluarga.



NOTA JARI : wwaaahhh ,, patut lah muka Neelofa ni cantik berseri2 ,, dia mewarisi kecantikan ibu nya rupanya .... adik beradik nya yang lain pun cantik2 juga .... ^^v


Sudah Cukup Sudah #Lirik

eyka | 10:43 PM | 0Comments |


Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu
Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja
T’lah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu
Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja
Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta
Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

NOTA JARI : lagu ni menyentuh hati sangat2 .... :'(


Patah Seribu #Lirik

eyka | 10:38 PM | 1Comments |


Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu
Oh patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku
Dengan nota-nota cinta buat kita berdua
Bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan
Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah



NOTA JARI : lagu ni khas untuk orang2 yang hati nya sedang patah seribu dua ribu ,, tiga ribu dan beribu2 lah ..... 




SPONTAN BERSAMA BEN ASHAARI

eyka | 5:56 PM | 49Comments |

BEN ASHAARI

petang ni nak join segmen kedua abang ben .....
jom join segmen ni ,, just klik banner tu je ok .....
tamat pada jam 9malam ni .....
cceeeppaaattt join !!

korang ,, jom vote abang ben dalam contest DIGI ,, klik link ni --->>> http://bit.ly/JiGSp6 .. pastu klik VOTE !  
THANKS all ..... :)

Gaya tudung bawal #Metro

eyka | 1:01 PM | 0Comments |


WANITA bertudung pada hari ini dilihat bijak mempelbagaikan teknik pemakaiannya supaya mereka boleh tampil menarik dan mengikut gaya terkini.
Pelbagai teknik boleh dipelajari mengenai pemakaian tudung terutama bagi wanita yang masih memilih jenis bawal untuk digayakan setiap hari.

MUDAH...teknik ringkas tetapi menampilkan dua gaya berbeza.
MUDAH...teknik ringkas tetapi menampilkan dua gaya berbeza.

Jika inginkan kelainan, pemilihan jenis tudung bawal sangat penting bagi menampilkan gaya berbeza setiap kali ke majlis istimewa mahupun ke pejabat.

Pemilihan yang bijak dari segi perincian misalnya manik dan batu juga dapat membantu menambah seri kepada wanita yang ingin tampil menarik.


Bagi yang inginkan kelainan, cubalah teknik pemakaian tudung bawal yang ditunjukkan pemilik butik secara dalam talian, dollscarfdotcom, Nurul Huda Ibrahim.


NOTA JARI : jom pergi ke --->>> facebook.com/dollscarfdotcom
ada banyak jenis tudung bawal yang boleh kita pilih kat situ ...... SHOPPING TIME !! hahhaha ....




Parkir maksiat #Metro

eyka | 12:11 PM | 0Comments |


CHERAS: Siang tempat beriadah dan bersantai, malam pula tempat memadu kasih dan melakukan maksiat golongan lelaki lembut. Begitu suasana di kawasan letak kereta Taman Tasik Permaisuri, dekat sini, yang menjadi tumpuan anak muda menghabiskan waktu senggang mereka pada hujung minggu.
Amat menjijikkan apabila pemandangan diselitkan adegan menyakitkan mata gelagat lelaki sejati bertukar ‘lembut’ apabila disapa kaum sejenis yang dipercayai cuba ‘melanggan’ mereka.

Tinjauan Metroplus baru-baru ini, mendapati rata-rata mereka adalah pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) yang seronok menghabiskan masa hujung minggu untuk melepak di situ.
Hampir tiga jam melakukan pemerhatian, mereka semakin galak melakukan aksi termasuk berteriak bagi menarik perhatian orang ramai yang datang ke kawasan berkenaan.

Walaupun malam semakin larut, keadaan semakin ‘hangat’ apabila beberapa kenderaan satu demi satu masuk ke tasik dipercayai mencari ‘port’ terpencil dan sunyi jauh daripada pandangan umum.

Berbeza pula pada waktu siang, kawasan berkenaan sunyi dan dipenuhi deretan kereta yang diparkir pengunjung.
Pekerja tasik berkenaan, V Chitra, 49, berkata, banyak masalah timbul apabila remaja melepak di situ paling ketara keadaan persekitaran yang kotor selain aktiviti menghidu gam dan menghisap dadah, botol kosong dipercayai botol arak juga bertaburan.

“Selalunya remaja terbabit mula aktif apabila malam semakin lewat antara jam 11 malam hingga 3 pagi. Saya sempat melihat kelibat mereka pada jam 8 malam dan ketika itu mereka datang sekadar melepak dan berbual kosong.

TUMPUAN...suasana kawasan tempat letak kereta di Taman Tasik Permaisuri pada waktu malam.
TUMPUAN...suasana kawasan tempat letak kereta di Taman Tasik Permaisuri pada waktu malam.

“Namun, lebih mengecewakan mereka mengotorkan kawasan sekitar terutama pondok kecil di situ. Seharusnya ia digunakan sebagai tempat kawalan, tetapi disebabkan terbiar ramai yang menyalahgunakan pondok berkenaan sehingga rosak dan kotor,” katanya. Pekerja pembersih tandas, R Selvarani, 40, berkata, pemantauan daripada pihak berkuasa sering dilakukan di situ, tetapi remaja terbabit melarikan diri apabila melihat kelibat motosikal polis meronda.

“Mereka terlalu licik dan cepat menyedari kehadiran pihak berkuasa, tetapi selepas itu mereka datang kembali dan meneruskan aktiviti masing-masing.

“Kami tiada masalah untuk sesiapa saja datang beriadah atau melepak, tetapi biar aktiviti yang dilakukan berfaedah dan tidak mendatangkan mudarat kepada orang lain,” katanya.

Sementara itu, Pengurus Perancangan Korporat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Dr Ismail Stapa, ketika dihubungi berkata, perkara itu sudah lama berlaku, namun pemantauan berterusan tetap dilakukan pihaknya.


KOTOR...pondok kecil yang rosak di kawasan letak kereta Taman Tasik Permaisuri.
KOTOR...pondok kecil yang rosak di kawasan letak kereta Taman Tasik Permaisuri.




BEN ASHAARI DAN BLOG AKU

eyka | 11:58 AM | 20Comments |

BEN ASHAARI

blog ni just SIMPLE .....
nak join ,, jom klik banner ..... :)