♥.- VESPA and ME -.♥ ♥.- VESPA and ME -.♥: Berubahlah untuk kebaikan

Berubahlah untuk kebaikan

eyka | 9:20 AM | 2Comments |
Semua manusia yang ada dibumi ini inginkan perubahan dalam diri mereka...
Tak kiralah dalam apa jua keadaan, usaha itu penting untuk mengubah diri kita menjadi lebih baik dari sebelum ini...
Sekiranya kita inginkan sesuatu, kita pasti akan berusaha untuk mendapatkannya....
Jika kita ingin berubah, berubahlah dengan penuh keihlasan serta keinsafan didalam diri...
Bukan sekadar ucap sahaja "AKU NAK BERUBAH", tapi, tidak ada usaha dan tidak berdoa kepada ALLAH s.w.t....
Kalau hanya dengan ucapan sahaja tanpa berdoa dan tanpa usaha kita boleh berubah, hebat sangat ke diri tu??
Jadi manusia tidak perlu sombong...
Allah sahaja yang maha berkuasa di muka bumi ini...
Kita hanya manusia yang diciptakan oleh Nya dan kita juga hanya menumpang sahaja di muka bumi ini...
Senang cerita, semua yang ada di bumi ini milik Allah...
Kita di dunia hanya sementara sahaja, bila kita meninggalkan dunia, yang boleh kita bawa ke kubur hanyalah amalan kita sahaja...
Harta benda, keluarga, orang yang kita sayang juga akan kita tinggalkan...
KLIK  dan KLIK ....
Berubahlah mengikut kata hati, jangan berubah mengikut kata orang lain...
Bila kita berubah mengikut kata orang, dalam diri kita itu automatik akan jadi sifat yang ego, dan kita akan cakap "FIKIR AKU NI TAK BOLEH BERUBAH, ESOK AKU AKAN BUKTIKAN DEKAT KORANG YANG AKU AKAN BERUBAH"... 
Keyakinan dalam diri itu ada, tapi, disebabkan ego, kita punya perubahan itu hanya pada luaran sahaja...
Dalam hati KOSONG, KOSONG ....
Nampak tak ada macam lagu najwa latif... hihihihihhii....
Jika kita berubah mengikut kata hati dan keinsafan dalam diri itu dah ada, cepat-cepatlah kita bertaubat kepada Allah....
Berubah secara perlahan-lahan, insyaallah kita boleh berubah kepada kebaikan....
Allah itu maha mendengar, apa jua yang kita berdoa dan apa jua yang kita mengadu kepadaNya, Allah pasti akan mendengarnya....
Insyaallah doa-doa kita itu akan domakbulkan Allah....

رَّبَّنَآ إِنَّنَا سَمِعۡنَا مُنَادِيً۬ا يُنَادِى لِلۡإِيمَـٰنِ أَنۡ ءَامِنُواْ بِرَبِّكُمۡ فَـَٔامَنَّا‌ۚ رَبَّنَا فَٱغۡفِرۡ لَنَا ذُنُوبَنَا وَڪَفِّرۡ عَنَّا سَيِّـَٔاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ ٱلۡأَبۡرَارِ

Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya kami telah mendengar seorang Penyeru (Rasul) yang menyeru kepada iman, katanya: Berimanlah kamu kepada Tuhan kamu, maka kami pun beriman. Wahai Tuhan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami dan hapuskanlah daripada kami kesalahan-kesalahan kami dan matikanlah kami bersama orang-orang yang berbakti (yang banyak berbuat kebajikan). (3:193)


NOTA JARI : Pada malam lailatullqadar ini, marilah kita semua berdoa serta beribadah kepada Allah supaya dosa-dosa kita diampunkan oleh Allah... Semoga doa kita itu dimakbulkan oleh Allah.... AMIN ~ KLIK sini juga ye ..... :)

2 comments:

Nurmujahidah Ismail said...

insya ALLAH,, setiap benda di dunia ni semuanya berubah,, tapi brubh ke arah kebaikan atau keburukan yang membezakan

eyka said...

@Nurmujahidah Ismail betul tu..tak ada apa yang tak boleh berubah melainkan kita sendiri yang ubahnya...