♥.- VESPA and ME -.♥ ♥.- VESPA and ME -.♥: Dari JOHOR ke Serdang ke BANGI dan ke BANGSAR!!

Dari JOHOR ke Serdang ke BANGI dan ke BANGSAR!!

eyka | 6:42 PM | 0Comments |
Wooowwwww... Tajuk entry kali ni sangat-sangat panjang...
Aku sendiri nak menaipnya pun sangat-sangat lah payah...
Banyak jugak destinasi yang aku pergi KAN!
Banyak destinasi, banyak juga lah nak keluarkan duitnya ttuuuu... *Nasib baik ada SPONSOR! HIHIHII..
Haaa, bukan setakat artis tau yang ada SPONSOR, aku pun ada jugaaakkk.. 
POYO seketikkkaaaa !! HAHAHA..
Pada minggu lalu, aku ada story kat hangpa semuakan yang aku nak pi KL sebab ada kerja kat sana..
Haaaa.. Nak tau tak cek pi mana jaaa??
Mesti nak tau kan... 
Mari ikuti kisah ku sepanjang berada di saaaannnaaaa... Hhiihhiihiihi...


Pada 11/03/2013 bersamaan hari ISNIN, aku dan juga kakak ku menaiki bas TRANSNASIONAL menuju ke KUALA LUMPUR...
Kami menunggu bas di KOMPLEKS PUSAT BANDAR PASIR GUDANG...
Ditemani oleh ibu dan ayah yang tercintaaaa....
Tepat jam 9.00pagi, kami pun menaiki bas...
Salam dan cium ibu dan ayah dahulu sebelum menaiki bas... *WAJIB!!


Sepanjang perjalanan menuju ke KL, aku tengok persekitarannya dah tak macam highway..
Padahal last aku pergi KL bulan NOVEMBER 2012...
Baru je berapa bulan tak pergi KL, bangunan semua dah naik...
Hutan yang sebelum ni semak samun, sekarang dah jadi rumah dan bangunan-bangunan yang tinggi...
Aku nak tidur sampai tak jadi tidur... Hhihihihiihi...
Sebab rumah kat situ cantik-cantik... TERPUKAU i tauuu.. hhuuuhhuu..


Setibanya kami di KL, bas berhenti di SERDANG...
Kami sampai situ jam 3.00petang...
Then, kami pun turun di situ sebab kami nak pergi menuju ke TNB ILSAS...
Nampak kan barang aku banyak kat atas sekali tuuu...
Kelam kabut aku nak hangkut beg-beg tu semua... Huuhhuhhuu...
Malu ada, bengang pun ada.... Tak apa ika, SABAR... Just say PEACE!! Hihihhihii...


Inilah kakak ku yang berkerja di TNB...
Ini akak aku yang no.2...
Aku pergi KL dengan dia lah...
Dia SPONSOR aku pergi dan balik...
Tujuan kami pergi ke TNB ILSAS tu sebab akak aku ni ada kursus kat situ...
Alang-alang aku ada kerja kat KL, aku temankan lah dia sekali pergi ke TNB ILSAS tu...
Sekali jalan, kan senang...
Tak adalah aku duduk sorang-sorang dalam bas tu macam orang apa...
BORING you know... hihhihihihii...
Lepas kami mengisi perut, kami pun naik TEKSI menuju ke TNB ILSAS...
Tak sampai 20minit, kami dah pun sampai di TNB ILSAS...


Assalamualaikum ILSAS....
Alhamdulillah, sampai juga aku disini...
Dah lama jugak lah aku tak masuk sini...
Last masuk sini pun time sekolah dulu, ayah aku ambil anugerah...
Ayah aku bekas pekerja TNB...
Sebelum PENCEN, ayah aku dapatlah anugerah kecemerlangan...
TERIMA KASIH TNB... ^_^


So, sampai je di ILSAS, akak aku pergi daftar masuk dan juga ambil kunci bilik...
Bukan main lama lagi nak menunggu orang tu bagi kunci...
Kami tempah bilik untuk dua hari sahaja...
Sebab akak aku mula kursus dari 12/03/2013 sehingga lah 13/03/2013...
Selepas dapat je kunci bilik, kami pun menuju ke bilik yang akak aku dah tempah...
Bilik tu depan sekkkaaallliii...
So, kalau aku stay sorang-sorang kat dalam bilik tu pun, aku tak cuak...
Sebab suasana kat situ sangat-sangat lah riuh rendah dan juga meriah... Huhuhhuuhu...


Begitulah muka orang keletihan... HAHAHA!
Stay kat ILSAS tu seketika, kami solat, dan rehat-rehatkan diri...
Abang ipar aku datang ambil kami jam 4.00petang...
Selepas solat, kami bersiap-siap untuk pergi ke TNB BANGSAR..
Ada apa kt TNB BANGSAR tu eekk ??
Aku pergi situ sebab akak aku yang no.3 berkerja disitu...
Nak dipendekkan cerita, family aku ni, family TNB...


Kami sampai di TNB BANGSAR jam 4.00 lebih gitulah...
Sebab TNB ILSAS dan TNB BANGSAR agak jauh sedikit dengan jalan jem nya lagi...
Faham-faham je lah yeee... KL kan memang macam tuuu... Huuhuhuhhuu...
Sementara menunggu akak aku turun dari OFFICE, abang ipar aku pergi solat dahulu...
Kami stay dalam kereta bersama anak-anak buah kami...


Penat melayan kerenah budak berdua ni...
Meh, aku perkenalkan mereka berdua ni...
Ini anak-anak akak aku yang no.3... Dia ada 3orang anak..
Tak lama lagi masuk 4orang lah...
Raya nanti, keluar lah baby dalam perut akak aku tu.. INSYAALLAH, amin..
Yang duduk ditengah-tengah tu anak sulung akak aku...
Nama dia MUHAMMAD ADAM ASYRAF.. Umur dia 6tahun...
Kalau tengok depan-depan macam umur 7tahun...
Sebab dia tinggi dan cara dia bercakap tu macam orang tua... Hhihihiihi..
Yang menyelit kat tepi kerusi tu anak yang no.2...
Nama nya MUHAMMAD RAFI DANISH... Umur nya 5tahun...
Mereka ni macam kembar pun ada...
Aku suka layan si DANISH ni, sebab dia suka buat lawak...
Lagi satu, dia ni tak makan saman, orang marah, dia buat tak tau jeee... Makin bising adalah... Hiihhiihi..

Jam menunjukkan 5.15petang...
Akak aku pun dah turun dari OFFICE...
Kami bergerak menuju ke rumah mereka di PANTAI DALAM, BANGSAR...
Rumah mereka dengan TNB BANGSAR tu tak jauh pun...
Dekat ssaaajjjeee..
Alhamdulillah, sampai je kat rumah akak aku, aku terus dapatkan BANTAL... HAHAHA!! 
Kami memang lepak lah...
PENATTT wwwwooooo !!
Pada 12/03/2013 bersamaan hari SELASA, pagi-pagi tu kami akan bertolak ke ILSAS...
Nak tau kisah yang seterusnyaaa?
STAY TUNEDDD !! Ccccceeehhh !! POYOOOO!!

NOTA JARI : Bagi sesiapa yang berkerja di TNB tu, memang best kerja kat situ... KAN, KAN, KAN!! Walaupun bermacam-macam cabaran yang perlu kita hadapi, kita kena tetap kuatkan semangat... Banyak kemudahan yang disediakan oleh TNB... So, sesiapa yang dapat tawaran kerja TNB tu, masuk je... INSYAALLAH, korang pasti akan suka dengan kerja korang tuu... ^_^

No comments: