♥.- VESPA and ME -.♥ ♥.- VESPA and ME -.♥: Pakcik OH Pakcik !!

Pakcik OH Pakcik !!

eyka | 7:25 PM | 0Comments |

Nak dijadikan cerita, suatu hari datang lah sorang pengemis ke sebuah kedai makan. Hajat di hati nak isi perut yg sedang rancak berbunyi..
Tapi, bila seluk poket, duit tinggal 60 sen je... 
Jadi dia pun decide nak beli air je..Beliau pun dengan telitinye melihat senarai harga air yang terpampang indah di dinding kedai makan berkenaan..

Teh panas......................RM0.60
Teh sejuk.......................RM0.70

Jadi, memandangkan beliau hanya ade 60 sen dlm poket, maka, dia pun pesan lah Teh panas.

Setibanya teh panas tu di meja, beliau tanpa buang masa, terus minum teh panas yang sememangnya panas dan baru menggelegak airnya itu dengan serta merta...
Ini telah membuatkan pelayan kedai itu menggaru kepala yang tak gatal itu berulang kali... 
Kekonfiusan telah terpancar di wajah pelayan tersebut...
Tanpa buang masa, pelayan itu pun bertanya...

" Pak cik, kenapa tak tunggu sejuk dulu teh tu?? Tak panas ke pakcik minum ??"

Pengemis itu mengesat mulutnye seraya menjawab...

" Panas pun nak buat macam mana.. Pakcik ada 60 sen je dalam poket.. Nanti kalau teh tu dah sejuk, kena lah bayar 70 sen.. Mana cukup duit.."

Pelayan tu dengan sepantas kilat, menepuk dahinya dengan sekuat hati.. Nak ketawa tak tergamak pulak... Hai, pengemis tu tak bersalah... Cuma kurang 'prihatin' je....  Kesian pak cik tuu... Huuhuhhuuu...

No comments: